3 Ekim 2014 Cuma

Zankyou No Terror

Pekalaaaa, ilk değerlendirmem olacak haliyle güncel olsun istedim ^^
Ha tabi unutmayalım spoiler olur, olacaktır ama izlediyseniz sizin düşüncelerinizi de yorumlarda okumak isterim.


Zankyou no Terror, başlamamı bekleyen düzinelerce anime olmasına rağmen işin içine Shinichiro Watanabe girdiği için bekletilmemeyi hak ediyordu. Yani WATANABEE!! Benim aşkım Spike'ın ve pek çok güzel karakterin bulunduğu Cowboy Bebop'ın sorumlusu!! Tabi bu başka yazıların konusu...

Çizimleri çok hoş, özellikle arkaplanlar... Açıkçası animelerde çizimlere çok önem gösteririm çünkü gözümü rahatsız ederse konuya odaklanamayabilirim (tabi bazen bazı anime ve mangalara iltimas geçiyorum ama bu önemsiz).


Şimdi açık konuşalım, herkesin favorisi olan bir konsept vardır. Lolitalar, yaoiler, maid vsvs...
Ben de yetim, birbirine bağlı, zeki ve yetenekli karakterleri seviyorum ve patlamalaaaar!!
ZNT biçilmiş kaftandı. Renklendirmeleri mat sayılır haliyle gözü yormuyor, gerçekçilik katıyor ve daha kaliteli gösteriyor.

En başta neler olduğunu izlerken karakterlerimizi kötü sanıyoruz, amaçsızca ve anlamsız gelen patlamalar...Terror in Tokyo yani ama bölümleri onların gözünden izlerken sempati vakti geliyor, neden teröristlik yapıyolar ki sorusu beliriyor akılda. Kesin haklılardır diye düşünmüştüm ben bir fangirl olarak.

İnsanların duygularını kısa kısa yansıtıyor, sonuçta 11 bölüm. Sorunlu anne mi ararsınız, vicdani yükümlülük altında ezilip kabuslarla boğuşan karakter mi, sürekli ağlayan oradan buradan kaçan işe yaramaz kızımızı mı( evet Lisa yı sevmiyorum ne olmuş yani....)



Burada annesi Lisa Lisa Lisa diyerek kafayı buluyor, annenin animedeki yegane rolü Lisalamaktı.

9 ve 12 çok zıt karakterler. Daha ilk bölümden güneş gibi sıcak gülümseme, buz gibi bakışlar vs. Lisa olayı özetliyor bence. Yine de çok yakınlar ve birbirleri için çok önemliler. Belli bir amaç doğrultusunda hareket ediyorlar. "Ne yapmaya çalıştığımızı unuttun mu?" gibi hatırlatmalar yapan 9, 12 yi sarsıp Lisa konusunu unutması için çabalıyor ama nafile 12 abayı yakmış maalesef :(

Ay ama çok tatlılar!! Şimdi benim favori karakterim 9du çünkü gayet sakin, kararlı, zekice hamleleri vardı. 12 çok tatlı olsa da 9'u bırakıp gittiği zaman benim kalbim kırıldı.
Sphinx olayı güzeldi, videolar en sevdiğim zamanlardı sonra zaten işin içine dedektifimiz giriyor. Her ne kadar önceki işlerinden dersini alması beklense de Kenjiro Shibazaki bu olayın peşinden kararlılıkla gidiyor. O adam da çok cool biri, 9'un da dediği gibi yaptıklarının bir anlam ifade etmesi için onun gibi biri de lazımdı.

Fark ettiyseniz 5'ten hiç söz etmedim  henüz. Girdiği andan itibaren bizim oğlanların işini zora soksa da sonunda pes ediyor. Tek isteği 9'u yenmekmiş, peh! O öpücük ne o zaman -.-




Her ne kadar hoşlanmasam da kendince bir havası olduğunu kabul etmeliyim Lisanın aksine

Sonuca gelelim artık çok abarttım hissine kapılıyorum. Final son bölüme geçerken beklenmeyen ama yarısını izledikten sonra ahh 9'um gitti denebilecek bir finaldi. Tabi ki de çünkü bu Watanabe... Mutlu son da neymiş?!

Ama itiraf ediyorum seri beklentilerimi karşıladı, beni üzdü, mutlu etti  ve güzel bir sonla bitirdi. Sanılanın aksine bir fangirl olarak ben bile kyaaa ladığım bir karakteri 300-500 bölüm izleyemem.

Son olarak VON!Umut... Çok güzel nüanslar vardı ya, 11 bölüm olduğu için sıkıldıkça izlenebilir diyesim geliyor ama diyemiyorum zira çok depresif bırakıyor beni.

Her neyse, kendinize iyi bakın!!







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder